Datoen vi aldri glemmer

For 5 år siden kom sjokket. En uke etter kom sjokk beskjeden. Jeg blir aldri den samme, jeg fulgte min venninne til graven, jeg mistet troen ( den fant jeg heldigvis igjen) og jeg ble sint. Trygve Skaug synger

Skipet sank mens livet glei forbi.

Det er sånn det føles. Men Norges svar gleder meg. På minnegudstjenesten i dag gråt kronprinsparet og en hel nasjon delte tårene. Vi trenger hverandre på sånne dager, vennskap, klemmer, en å holde rundt og en å sitte med mens lysene sakte brenner ned.  Håp er det fineste jeg vet. Håpet om en framtid, håpet om å se hverandre igjen og håpet om mer toleranse. Jeg vil alltid huske 22. Juli som dagen da selve himmelen gråt, dagen da livet brast og engler omga Norges befolkning.

Vi er så få her i landet,
hver fallen er bror og venn.
Vi har de døde med oss
den dag vi kommer igjen.

-Nordahl Grieg

Cause your scars shine like dark stars
Yeah, your wounds are where the light shines through
So let’s go there, to that place where
We sing these broken prayers where the light shines through–
The wound is where the light shines through
Yeah, the wound is where the light shines through

-Switchfoot

Krig er forakt for liv.

Fred er å skape.

Kast dine krefter inn:

døden skal tape!

-Nordahl Grieg

Pass på hverandre og husk:

Kjærliheten er størst og først.

image.jpeg

Peace out 😄

Dette innlegget ble publisert i Tankedotter. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

